Direktlänk till inlägg 3 november 2014

Från barn till vuxen på en dag

Av Zandra Tedhamn - 3 november 2014 23:04

tänker mycke, och en dag när jag funderade vad det skulle bli av mina barn när dom blir äldre, så slog det mig, att gå från barn till vuxen tar en dag. Helt sjukt egentligen. Från att man bor hos föräldrarna och har det rätt bra, oftast lagar mamma mat och man bor i sitt lilla rum och har det allmänt bra så flyttar man hemifrån och sen ska man kunna allt själv. Man ska ta ansvar för att man äter, sover, går till skolan/jobbet, att det blir städat att handla att man ska byta i sängen ibland. Rätt histnande. Och egentligen klarar man sig ju ganska bra, men man vet inte mycke när man just flyttat. Man ba flyter på och allt funkar. Man gör fel ich allt blir kaos ibland men för mig löste sig det mesta. Resan från dagen jag flytta till idag har både varit krokig, rak, sne, helt fel, helt rätt, störd, virrig, ja säg va den inte varit , men det tog 36 år av mitt liv att treva runt i ett virrvarr av de mesta. Men nu eller i april 2010 fann jag livets innebörd..... Glädjen lyckan livet och kärleken

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zandra Tedhamn - 25 november 2014 22:34

Ja jag undrar hårt vart allt är på väg,  Folk som slår varandra i förhållanden börjar bli som vardag, inte rätt nånstans men helt vanligt inlägg i tidningar, nyheter och sociala medier.. och det är så man intye blir chockad längre, och så ska det i...

Av Zandra Tedhamn - 2 november 2014 11:42

Att väcka tonårsbarn kan va lite av en heltids syssla. Går väl bra när det är helg för oftast är det ingen panik men på vardagar blir det stressigt. Helst eftersom bussen inte väntar och allt som ska göras i deras värld måste göras.  Har en på 14 s...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards